torsdag 10. november 2016

Oppbygning av årboka ved Borgheim Ungdomsskole 2016/17


I år har vi som har valgfaget medier og informasjon på 10.trinn fått i oppdrag å lage og designe årboka for skoleåret 2016/17. Vi har satt opp grupper med rundt 3 personer på hver som skal jobbe med de forskjellige arbeidsoppgavene vi trenger til årboka. Oppgavene vi er nødt til å fordele er tema, kåringer, innhold med sidetall, forsiden, kontakte diverse firmaer angående pris og design. Vi har i tillegg en gruppe som skal få i oppgave å ta bilde av de som blir kåret i årboka.  

 

20.10.2016 og 10.11.2016

I dag har vi fordelt de forskjellige oppgavene vi må ha klart til årboka, og hvem som skal jobbe med hva:

 

Tema (inkluderer kåringer) - Albertine og Hedvig og Emma

Innhold med sidetall + beregne antall sidetall-Sheena, Emma B, Petra

Forsiden-Maria, Vera og Ingrid

Mail, oppdrag, pris- Emma B og Sheena

Bilder- Vegard, Truls, Selma og Alexandra

 

KL 13.25 – Gruppemøte

-Høre hvor langt de forskjellige har kommet

-Bestemme oss for tema-avstemning

-Forside-Konkurranse?

-Hvor mange sider blir det?

-Hvilken retning årboka skal være?

-Noe annet folk lurer på.

 Alle har kommet godt i gang med det de skal jobbe med. Temaene det sto mellom var Disney eller kjendiser, og vi landet til slutt på Disney etter avstemning både i de forskjellige klassene og vår egen medier og informasjon gruppe. Vi ble i tillegg enige om det skal være en konkurranse om å lage forsiden på årboka. Man kan da sende inn en tegning man har laget med temaet Disney til redaksjonen vår. De tegningene som ikke vil bli brukt som forside vil bli brukt omkring andre sider i årboka. Vi fant ut at årboken vi skal lage skal inneholde 64 sider og at den skal ha stående retning.

 

Å jobbe med årboka er både veldig spennende og gøy. Vi har fordelt både oppgaver og roller i redaksjonen. Min oppgave er å være redaksjonssjef. Da er det viktig å være tydelig og flink til å fordele arbeidsoppgaver. Man har også et ganske stort ansvar på gruppa. Det er viktig at man fordeler arbeidsoppgavene riktig, passer på at alle gjør jobben sin og at det er god holdning og kjemi på gruppa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar